Analýza potřebnosti a stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky

Public Contract Pricing

Společnost COST CONTROL s.r.o. se zabývá metodou cost controllingu, tedy kontroly oprávněnosti a efektivity vynaložených nákladů na outsourcing v sektoru služeb. Tyto služby jsou činěny na bázi zpětné kontroly či kontroly průběžně, tj. v době trvání závazkového vztahu zákazníka s jeho dodavatelem.

Na základě zjištění z kontrolních zpráv jednotlivých zpracovaných zakázek cost controllingu pro naše zákazníky, se společnost rozhodla uvést na trh v České republice službu – Analýza potřebnosti a stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky. Jedná se primárně o službu, jejímž výsledkem je stanovení a analýza předpokládané hodnoty veřejné zakázky pro klienty realizující veřejné soutěže

Základní a prvotní příčina neefektivního obchodního kontraktu je vždy na začátku, tj. při definování požadovaného záměru a stanovení předpokládané ceny pro veřejnou soutěž.

 

Popis služby

Jedná se o určení ceny zadavatelem definovaného plnění na základě ocenění ekonomickými metodami, které umožňují přesné, ověřitelné, důvěryhodné, standardizované a transparentní stanovení skutečné finanční náročnosti pořízení definovaného plnění.

Přesnost a důvěryhodnost – určení ceny plnění probíhá na základě předem stanovené metodiky a vychází mj. databáze cen transakcí veřejného sektoru, přičemž data pro tuto databázi pocházejí z veřejně dostupných zdrojů (výroční zprávy, profily zadavatele) a jsou přesná a spolehlivá.

Ověřitelnost a standardizace – cena je vyhodnocována na základě předem dané a zákazníkovi dostupné metodiky oceňování jednotlivých druhů plnění. Tato skutečnost umožňuje, aby docházelo ke standardizovanému porovnávání cen jednotlivých předpokládaných nákupů v rámci instituce zákazníka, nebo i napříč jednotlivými institucemi a umožňuje zákazníkovi dosáhnout maximální možné efektivity při plánování nákupů. Standardizovaný a známý proces stanovení ceny rovněž umožňuje, aby byly veškeré předložené údaje zákazníkem či jinou osobou nezávisle ověřeny.

 

Při poskytování služby provádíme

Posouzení nákladnosti pořízení služby, analýza jednotlivých ekonomicky oddělitelných činností, posouzení ceny jednotlivých činností, posouzení dopadu sloučení jednotlivých požadovaných činností na cenu služby.

Posouzení nákladnosti životního cyklu služby, rozpad služby na jednotlivé činnosti, které budou v jejím průběhu realizovány, analýza potřebnost jednotlivých činností po celou dobu poskytování služby. Posouzení dopadu délky trvání služby na cenu.

Porovnání plnění požadovaného zadavatelem s databází cen realizovaných veřejných zakázek, zohlednění odlišností a jejich dopadu na stanovení ceny.

Zohlednění ekonomického vývoje a souvisejícího vývoje tržních cen souvisejících služeb.

 

Služba je určena pro:

Zadavatele, kteří zadávají veřejné zakázky podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, nebo pro zadavatele, kteří zadávají veřejné zakázky podle metodiky některého z operačních programů EU.

Pro dodavatele, kteří podávají nabídky do veřejných zakázek.

 

Management

  • Prevence problémů z hlediska neefektivního vynakládání finančních prostředků při nesprávném stanovení hodnoty pořizovaného plnění.
  • Prevence problémů s nízkou kvalitou a nedodržením harmonogramu při příliš nízkém odhadu pořizovací ceny.

Compliance

  • Zajištění souladu postupu zadavatele s relevantními právními předpisy.
  • Prevence ztráty reputace, majetku resp. prevence trestněprávních důsledků plynoucích z porušení platných právních předpisů.

Public Relations

  • Odůvodnění pořizovací ceny pro média, resp. veřejnost.
  • Zlepšení alokace zdrojů, možnost financování více projektů směřujících k naplnění např. politického programu.
  • Transparentnost zdrojů, na jejichž základě je stanovena předpokládaná hodnota, transparentnost metodiky oceňování.

Realizace veřejných zakázek

  • Eliminuje riziko překročení stanovené ceny v průběhu realizace veřejné zakázky bez možnosti adekvátního zdůvodnění.
  • Umožňuje zjištění, že stanovená cena neodpovídá skutečné hodnotě akvizice, nutnost víceprací.
  • Odstraňuje riziko nezohlednění inflace ve stanovené ceně resp. změnu situace na trhu, riziko neplnění smlouvy dodavatelem.
  • Vylučuje, že data použitá ke stanovení hodnoty nejsou relevantní, nebo nejsou reprezentativní (při stanovení předpokládané hodnoty byla tato hodnota stanovena na základě předchozích zakázek, které svou povahou neodpovídají současné situaci).
  • V případě interní analýzy, odstraňuje riziko nezohlednění veškerých faktorů v důsledku zainteresovanosti personálu na akvizici.

Zaujaly Vás naše služby? Kontaktujte nás, po telefonické konzultaci si s Vámi rádi dohodneme schůzku.

Námi nabízené služby cost controllingu jsou prováděny výhradně na zadání klienta.

Kontakt - Sídlo společnosti:

  • Cost Control s.r.o.
  • Sámova 410/28
  • 101 00 Praha 10
  • info@costcontrol.cz

© Copyright 2014 Cost Control s.r.o.